ما گاهی نهار را در رستورانی در نزدیکی خانهمان میخوریم. با سر آشپز آنجا صحبت میکردم و پیشنهاد اضافه کردن غذای جدیدی را دادم. او گفت هر آنچه که شما بخواهی. به او گفتم که چه قدر شنیدن این جمله را دوست دارم. او گفت: «کمی وقت میبرد ولی اگر فرصتش را داشته باشی برایت آمادهاش میکنم. این شگرد من است. من در رستوران قدم میزنم و به مشتریها میگویم چیزی لازم ندارید، هر آنچه شما بخواهید.»
ما خندیدیم ولی سرویس خدمات مشتری آن رستوران موضوع خندهٔ ما نبود. من معمولاً به آنجا میروم چون میدانم در آنجا هر آنچه بخواهم آماده میشود. جای تعجب نیست که آنجا سالهاست دوام آورده و پر از مشتری است در حالی که رستورانهای دیگر در اطراف باز و بسته میشوند. موفقیت در واقع ساده است. به مشتریها هر آنچه میخواهند بدهید آنها باز هم از شما خرید خواهند کرد. سرویس عالی و به دست آوردن هر آنچه که بخواهی چیزی است که افراد زیادی از جمله من بهایش را میپردازیم. اگر خدمات عالی ارائه دهید و آن را هدف هر کسی در سازمانتان برای به دست آوردن رضایت مشتریها کنید آنها باز هم بر میگردند و از دوستان و همکارانشان هم میخواهند از شما خرید کنند. کار شما خدمت به مشتریان و ارائه هر آنچه که میخواهند به آنهاست. اگر شما این کار را انجام ندهید شخصی دیگر خواهد کرد.
آیا شما هم داستان خدمات مشتری جالبی را سراغ دارید؟ با ما در وبلاگمان در میان بگذارید.
مثبت باشید.
I’m impressed! You’ve managed the almost impossible.