پنج جایگزین برای شکایت‌کردن و غرزدن

ما به دو دلیل مهم غر می‌زنیم؛ ۱. ما غر می‌زنیم چون احساس ناتوانی می‌کنیم. ۲. ما غر می‌زنیم چون عادتمان شده است. شرایط اقتصادی بنیاد بسیاری از خانواده‌ها را لرزانده و ما احساس ناتوانی می‌کنیم  و این امر ما را به عادت غر زدن هدایت می‌کند. بنابراین می‌خواهم شما را تشویق کنم‌‌ همان طور که جان گوردون در کتاب مثبت یا منفی انتخاب با شماست پیشنهاد می‌دهد روزه غر زدن بگیرید. نه به خاطر اینکه اطرافیانتان شاد‌تر می‌شوند، که قطعاً همین طور خواهد شد، چون به شما کمک می‌کند شادی، آرامش، موفقیت و روابط مثبت را تجربه کنید. برای کمک به شما این هم پنج کارکه شما می‌توانید به جای غرزدن انجام دهید. این نکات کمک خواهد کرد بدانید شما ناتوان نیستید. شما قدرت انتخاب باور‌ها و عملکرد‌هایتان را دارید  و تمرکز لازم  برنکات مثبت به جای منفی، ایمان، قدرت و اعتماد را برای غلبه بر چالش‌های زندگی و شناسایی راه حل‌هایی برای شکایت‌هایتان را پیدا خواهید کرد.

۱. تمرین سپاسگزاری. تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که در روز، سه موهبتی را که خدا به ما عطا کرده بر شمریم میزان شادیمان بیشتر می‌شود و سبب بالا رفتن شور و اشتیاق و روحیه‌مان می‌شود؛ همچنین از نظر فیزیولوژی، همزمانی، سپاسگزار بودن و استرس داشتن، غیر ممکن است. ذهنمان نمی‌تواند همزمان دو فکر متضاد داشته باشد. اگر بر سپاسگزاری تمرکز کنید نمی‌توانید منفی باشید؛ همچنین می‌توانید با قدردانی از همکارانتان به آن‌ها نیرو دهید و متعهد ترشان کنید.

۲. دیگران را تحسین کنید. به جای غر زدن دربارهٔ اشتباه‌های دیگران، بر آنچه درست انجام داده‌اند تمرکز کنید. آن‌ها را تحسین کنید و در نتیجه موفقیت بیشترشان را مشاهده کنید؛ البته به خطا‌هایشان اشاره کنید تا بتوانند یاد بگیرند و رشد کنند ولی مطمئن شوید به ازای هر یک بار انتقادتان، سه بار تحسینشان کنید.

۳. بر موفقیت تمرکز کنید. با خواندن یک مطلب مثبت شروع کنید. هر شب قبل از رفتن به تختخواب یک نکته عالی دربارهٔ روزتان بنویسید. یک مکالمهٔ عالی، پیشرفت یا موفقیتی که به آن می‌بالید. بر موفقیت تمرکز کنید و با اشتیاق منتظر فردا و خلق موفقیت‌های بیشتری باشید.

۴.‌‌ رها کنید. بر اموری که قدرت تغییرشان را دارید تمرکز کنید و چیزهایی را که ماورای کنترلتان است،‌‌ رها کنید. از اینکه با‌‌ رها کردن کنترل، همه چیز به طریقی حل می‌شود، شگفت زده خواهید شد.

۵. دعا و مدیتیشن کنید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که این تمرین روزانه، میزان استرس را کاهش می‌دهد، انرژی مثبت را تقویت می‌کند و سلامتی، سرزندگی و طول عمر را بالا می‌برد. هنگامی که با میل به غر زدن روبه رو شدید یا احساس می‌کنید استرستان زیاد شده، مکث کنید، در قدرت بی‌پایان غوطه ور شوید و نیرویی دوباره بگیرید.

بر گرفته از کتاب مثبت یا منفی انتخاب با شماست: شکایت‌ها را به راه حل، نوآوری و موفقیت تبدیل کنید

instagram: khoshbakhti.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>