بلندپرواز

اگر بگویم تمام تجارت دنیا با قانون سخاوت همراه است، چه فکری می‌کنید؟
مطمئناً تعجب کرده‌اید.

برای جان دیویدمان و باب برگ این تنها بخشی از ویژگی کتاب زیبا و باشکوه بلند پرواز، برنده نشان طلای بهترین داستان تجاری دنیا و از پرفروش ترین‌های وال استریت ژورنال است. می‌خواهم درباره آنچه که آن‌ها قوانین موفقیت نجومی می‌نامند کمی توضیح دهم. البته نویسنده‌ها آن را در قالب داستانی جذاب توضیح می‌دهند که درکش آسان‌تر و کاربردش منطقی‌تر است. پس اگر موضوعات را کاربردی یافتید حتماً کتاب را مطالعه کنید. در کتاب بلند پرواز با پنج قانون موفقیت نجومی آشنا می‌شوید که نویسنده‌ها آن‌ها را رازهای تجارت می‌نامند، به این خاطر که برای درک آن‌ها باید جست جویش کنید. آن‌ها راز هستند چون راز در اصل به معنی گنجینه است؛ چیزی که جدا از ارزش‌های مادی‌اش متمایز و سنجیده شده است. درواقع دوست دارم این پنج قانون را همه یاد بگیرند. ولی یک شرط دارد. آماده‌اید؟ شرط این است: از شما می‌خواهم به هر قانون واقعاً عمل کنید. بنابراین راهی برای کاربرد آن‌ها پیدا کنید. کتاب بلند پرواز را بخوانید خیلی کمک می‌کند و مطمئناً خواندنی به یادماندنی خواهید داشت.
قانون اول

قانون ارزش: ارزش واقعی این است که شما چه خدمات باارزش تری می‌توانید ارائه دهید، نه پولی که بابت آن دریافت می‌کنید.
هدف این نیست که مشتری‌ها را مجبور به پرداخت بیشتر کنید، بلکه باید خدمات بیشتری ارائه دهید. ارائه خدمتی بهتر. شما خدمت می‌کنید، خدمت می‌کنید و خدمت می‌کنید. چرا؟ چون شما دوست دارید چنین کاری کنید، این یک سیاست نیست؛ این راهی برای زندگی است. هنگامی که این کار را انجام دادید، اتفاقات سودمندی برایتان رخ می‌دهد. اکثر ثروت‌های دنیا متعلق به مردان و زنانی شده که اشتیاق بیشتری برای آنچه ارائه می‌دادند، داشته‌اند.
می‌دانید چه چیزی یک رستوران خوب را از یک رستوران عالی متمایز می‌سازد؟ غذای خوب؟ نه! نیمی از رستوران‌های دیگر نیز غذایشان بسیار عالی است ولی تنها بعضی از آن‌ها مشتریان دائمی دارند و همواره شلوغ هستند. چرا؟ یک رستوران بد سعی دارد در هر دو مورد کیفیت و کمیت به اندازهٔ پولی که از مشتری می‌گیرد سرویس ارائه دهد. یک رستوران خوب سعی دارد در مقابل پولی که از مشتری می‌گیرد بهترین کیفیت را ارئه دهد. اما یک رستوران عالی سعی دارد تصورات را به واقعیت تبدیل کند! هدف فراهم کردن غذا و سرویسی با کیفیت بالا‌تر از چیزی است که بتوان با پول آن را به دست آورد. آن تنها تجربهٔ خوردن غذا نیست، بلکه درک علاقهٔ  شخصی است که غذا را سرو می‌کند، تجربهٔ جدیدی از غذا خوردن! و این دلیلی است که  موفقیت آنها را تضمین می‌کند.

instagram: khoshbakhti.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *