چمدان‌های سیاه

در حالی که منتظر رسیدن چمدان‌هایم بودم، با تعجب به مردمی نگاه می‌کردم که در میان انبوهی از چمدان‌های سیاه -که روی ریل در حرکت بودند، به دنبال چمدانشان می‌گشتند، در همین زمان سوالی به ذهنم رسید: چرا بسیاری از مردم چمدان سیاه می‌خرند؟
همه حق انتخاب دارند می‌توانند به مغازه بروند و چمدان آبی، قرمز، زرد، سبز یا حتی صورتی انتخاب کنند ولی با این حال اغلب رنگ سیاه را انتخاب می‌کنند.
آن‌ها فرصت دارند رنگی را انتخاب کنند که مشخص باشد با این‌ حال این کار را نمی‌کنند. آن‌ها همرنگ جماعت می‌شوند و درنتیجه هنگامیکه به دنبال چمدانشان می‌گردند تشخیص آن از دیگرچمدان‌ها آسان نخواهد بود.
در زندگی و تجارت نیز همین طور است. ما حق انتخاب داریم. می‌توانیم در آمد و شد‌ها برجسته باشیم یا مثل بقیه در شلوغی گم شویم.
اگر مشخص و برجسته نباشید هنگامی که مشتری‌ها فرصت انتخاب داشته باشند، تمایزی بین شما و رقبا قائل نمی‌شوند. شما شبیه یک چمدان سیاه در توده‌ای از چمدان‌های سیاه هستید.
افراد، سازمان‌ها و برند‌هایی که در جمعیت برجسته هستند، برنده می‌شوند. تشخیص‌شان آسان است و هر کسی می‌داند چیزی دربارهٔ آنها متفاوت است.
چنین گفته‌ای در مورد شما صادق است؟ در کارتان برجسته هستید؟ برای مشتریانتان اجناس یا خصوصیت برجسته‌ای را قابل عرضه دارید؟ در تیمتان عضو شاخصی هستید؟

One thought on “چمدان‌های سیاه

  1. بچه که بودم اینقدر دوس داشتم مانتو مدرسه ام رنگ ِ شاد باشه ولی نمیشد فقط مشکی یا سورمه ای .خداروشکر الان بهتر شده ..
    چمدونم از همون نشات میگیره ..عادت کردیم بیشتر سیاه بخریم ..مانتو .کیف ..کفش ..حتی لباس ..همون ضرب المثلی که میگه : خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو ..موافقم موفق ها همرنگ جماعت نیستن..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *