به چه طریقی قصد دارید عزم حرکتتان را در شرایط عالی نگه دارید؟

فرقی ندارد رختخواب شما چقدر بزرگ، نرم یا گرم باشد، باز هم مجبورید از روی آن بلند شوید.

گریس اسلیک

 آیا برایتان پیش آمده هدفی برای خودتان در نظر بگیرید. مثلاً کم کردن ده کیلو و آن را انجام دهید اما بعد قادر به حفظ و ادامه آن نباشید و وزن تان دوباره به حالت اولیه برگردد؟

در کتاب امسال می خواهم… مری جین رایان به داستانی اشاره می کند:

 سه گروه از افراد از گروههای اجتماعی، رقابتی و دستیابی در حال صعود از کوهی بودند. افراد اجتماعی در برخورد متقابل با یکدیگر اوقات خوشی را گذراندند و هر گز به قله کوه نرسیدند. گروه رقابتی با یکدیگر جنگیدند؛ برنده پرچمی را در قله مستحکم می کند و می گوید:” این کوه من است.” آنهایی که در گروه دستیابی جای می گیرند  به قله می رسند، به اطرف نگاه می کنند و می گویند:” این کوه چندان بزرگ نیست. کوه بزرگ تر از این کجا قرار دارد؟”

آنچه این داستان به آن اشاره دارد این است که هر کدام از ما در حفظ عزم حرکت متفاوت هستیم. و یکی از کلیدها برای ایجاد دوام یک تغییر در ما، فهمیدن آنچه باعث انگیزه هر کدام از ما می شود و چگونگی زنده نگه داشتن آن تا زمانی که به آن احتیاج داریم است.

مثلاً شخصی که میلش ارتباط با دیگران است. به خاطرمیلش به ارتباط با دیگران زمانی که شخصی همراهی اش می کند، ورزش کردن برایش آسان است.

کسانی که متمایل به دستیابی هستندبه هدف های چالش انگیز نیاز دارند که دستیابی به آن سخت است و دائماً هر هدفی را که دنبال می کنند روبه رشد باشد. اگر آنها سعی دارد به صورت منظم ورزش کنند نیاز دارند به طریقی همیشه خودشان را در شرایط عالی نگه دارند و با انگیزه بمانند. به عنوان مثال ابتدا پنج کیلومتر و سپس ده کیلومتر و پس از آن صد متر بدوند.

 در افراد رقابتی آرزوی برنده شدن انگیزه شان است. با برگزاری مسابقه که بتوانند بر شخص دیگری پیروز شوند می توان باعث شد آنها کاری انجام دهند.

One thought on “به چه طریقی قصد دارید عزم حرکتتان را در شرایط عالی نگه دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *