رضایت بصری

در دام «چه خوب می‌شد اگر» افتادن بسیار آسان است.

اگر آن اتفاق خاص می‌افتاد شادی همین گوشه و کنار بود:

اگر فقط در حساب بازنشستگی‌ام بیش‌تر پول داشتم شاد‌تر بودم؛ چه می‌شد اگر بچه‌ام در مدرسه‌ی خوب درس می‌خواند؛ چه می‌شد اگر روابطی که سزاوارش بودم را می‌داشتم…
چه موقعیت خطرناکی است برای داشتن اندوه مداوم. اگر این موارد هرگز پیش نیایند، شما ناراحت خواهید شد و حتی اگر اتفاق هم بیفتند آن‌چنان خوشحال نخواهید شد (چون انتظار دارید مفهوم زیادی برای شما داشته باشد).

مهم نیست شرایط‌مان چیست، شادی تنها از انتخاب شاد بودن کسب می‌شود. دوستی این موضوع را به من یادآور شد. او گفت: «من چهارده سال با شخصی زندگی می‌کردم و شاد نبودم، باور داشتم اگر همسرم متفاوت بود خوشحال‌تر بودم. حالا من با فردی کاملاً متفاوت با همسر سابقم زندگی می‌کنم و هنوز خوشحال نیستم. واضح است برای اصلاح روابطم کاری انجام نمی‌دادم!»
این هم تمرینی برای کمک به شما تا دیگر از «چه خوب می‌شد اگر» استفاده نکنید.

هنگامی که خود را در حال گفتن «چه خوب می‌شد اگر» یافتید، تصور کنید این کلمات را در بالونی از هوای گرم قرار می‌دهید و آن را در آسمان‌ رها می‌کنید.

۳۶۵ روز، هر روز از سال شادی را در زندگی خود تجربه کنید؛ مری جین رایان، نشر پردیس دانش

کتاب را می توانید از این جا تهیه کنید.

instagram: firoozeh_mehrzad

One thought on “رضایت بصری

  1. درنا کوچولو says:

    چه خوبه که شما در پستهای مختلف با بیانهای مختلف و موثر همواره انتخاب شادب رو به ما یاداوری می کنید:) ممنون فیروزه بانو جونی
    پاسخ: مرسی از حضور شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *