حرکات موزون

تحقیقات نشان داده است که شادی یکی از بهترین نابودکننده‌های استرس در دنیاست. شما حتی مجبور نیستید خانه را ترک کنید.

فقط موزیک مورد علاقه‌تان را بگذارید و خودتان را حرکت دهید. من انجام حرکات موزون را با فرزندم دوست دارم.

نگاه کردن به حرکت‌هایش مرا به‌خنده می‌اندازد و حتی متوجه نمی‌شوم واقعاً در حال ورزش کردن هستم.
این کار منفعت دیگری نیز دارد. هنگام اجرای حرکات موزون هر دو نیمکره‌ی راست و چپ مغز فعال است (اغلب هنگام انجام کارها یک نیکره مغز فعال است).

هنگامی که با شخص دیگری می‌رقصید سیستم ایمنی‌تان را با حذف احساس تنهایی تقویت می‌کنید (حسی از انزوا می‌تواند به بیماری ختم شود).
بسیاری از ما چون حرکات درست را نمی‌دانیم دل‌مان نمی‌خواهد برقصیم و می‌ترسیم احمق به نظر برسیم. چاره؟ وقتی تنها هستید حرکات موزون اجرا کنید،

بدون هیچ تماشاگری، برای تجربه بدون هدف اجرایش کنید. سعی کنید در مورد خودتان قضاوت نکنید (یا اعتنایی به قضاوت‌های‌تان نکنید).

شاید بستن چشم‌های‌تان کمک کند؛ شاید هم نه. ولی سعی کنید انجامش دهید و ببینید احساس‌تان چطور است.

۳۶۵ روز، هر روز از سال شادی را در زندگی خود تجربه کنید؛ مری جین رایان

فیروزه مهرزاد، نشر پردیس دانش

کتاب را می توانید از اینجا تهیه کنید.

 

2 thoughts on “حرکات موزون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *